martes, 27 de enero de 2009

Tema 3

2. Feu una valoració crítica de l’ús del processador de textos per a escriure: Quan creieu que és convenient utilitzar-lo? A partir de quines edats? De quina manera? Creieu que és més convenient activar-hi el corrector ortogràfic o no? Quins aspectes del treball de la Llengua permet treballar?


El processador de textos és una aplicació informàtica que es fa servir per la producció de qualsevol mena de text imprès. És l'actual substitut de les màquines d'escriure, tot i que amb major capacitat, ja que es poden incloure imatges i mesclar dades.
Hi ha una gran quantitat de programes, des de molt senzills a completament especialitzats.
És una eina que contribueix a facilitar la tasca d'escriptura en tant que no requereix l'esforç per fer una cal•ligrafia acurada. Per tant l’edat adequada per començar a utilitzar-lo seria sobre els 8 o 9 anys, quan ja tenen nocions sobre l’escriptura, l’ortografia... Els utilitzem per escriure documents formals, com tota sèrie de documents legals, treballs per a la classe, tríptics…
Alguns avantatges que comporta i facilita aquest programa pot ser que millora la qualitat formal, millorant així l’autoestima dels nens i nenes, facilita poder tornar enrere per poder modificar allò que està malament, poden auto corregir-se...
L’activació del corrector ortogràfic crec que és una bona eina, un cop els alumnes hagin escrit el seu text i l’hagin revisat, per tal de observar quins són els errors que han tingut.
Aquells aspectes que podem treballar des de l’àrea de llengua i literatura podrien ser:
- Treballar la ortografia ( amb el corrector de textos desactivat) i després corregir-ho amb el corrector activat.
- Podem escriure tot tipus de documents com contes, cartes, notes, cartells…

Amanda Catalan

No hay comentarios: