martes, 27 de enero de 2009

Tema 3

3.Comenteu els avantatges i inconvenients de l’ús dels programes d’autor per a crear-se activitats pròpies en comparació amb l’ús d’activitats que ja podem trobar creades, siguin productes editorials o estiguin compartits a la xarxa.


Per introdiur el tema, necessitem saber que és exactament Els Programes d'autor. Doncs aquests són unes aplicacions que permeten al professor crear les seves pròpies activitats.
Això dona la llibertat de crear programes i material didàctic que responguin a les necessitats que tenim amb el nostre grup-classe, a la nostra aula. Aquest material el podem introdiur dins el nostre programari dit d’una altra manera a la nostra unitat de programació. I crec que és un dels factors més importants i per tant un avantatge, perquè pots partir de les necessitats de cada infant.
Programes que es poden utilitzar per a crear les teves pròpies activitats poden ser el J.Clic (http://clic.xtec.net/ca/index.htm), Ardora (http://webardora.net/index_cas.htm), el Hot Potatoes (http://hotpot.uvic.ca/index.htm), etc.
Les diferències entre les eines d'autor i els programes comercialitzats són:
a) les eines d'autor són obertes, és a dir permeten la creació de noves possibilitats, mentre que els programes comercialitzats són tancats
b) Els continguts de les eines d'autor són flexibles enfront la determinació dels programes comercialitzats
c) Els objectius són adaptats en les eines d'autor i imposats en els programes comercials
d) Per utilitzar eines d'autor calen alguns coneixements informàtics mentre que per fer servir programes comercials pràcticament no en calen.
e) Per crear materials propis cal temps de planificació i de realització, per utilitzar programes comercialitzats, o baixats d'internet, cal fer-ne una avaluació prèvia.
Alhora de crear aquestes activitats hem de tenir en compte també els aspectes didàctics, com per exemple que hi hagi un disseny correcte del mapa de coneixements que es van treballant. Amb nivells de dificultat creixent, amb opcions de reforç quan s'escaigui, etc. Que la ruta a seguir s'orienti clarament vers l'assoliment dels objectius que es proposa el programa. I finalment que hi hagi un cert sistema d'avaluació que doni informació sobre el progrés de l'estudiant i, a ser possible, també al professor.

Marta Quevedo

No hay comentarios: